- Menu BIP
- ›
- Nabór pracowników
Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach
ZARZĄDZENIE NR 337/2022 WÓJTA GMINY PAKOSŁAWICE
z dnia 27 kwietnia 2022 r.
w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach
Na podstawie art. art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559), w związku z art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1497 z późn. zm. ), art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 poz. 194 ), Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 12 kwietnia 2019 r. w sprawie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz. U. z 2019 r., poz. 724) zarządzam co następuje:
§ 1
Ogłaszam konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.
Treść ogłoszenia o konkursie określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Ogłoszenie o którym mowa w § 1 podlega:
- podaniu do publicznej wiadomości pracownikom Gminnej Biblioteki Publicznej – w sposób zwyczajowo przyjęty,
- zamieszczeniu w jednym dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym,
- zamieszczeniu w jednym dzienniku o zasięgu regionalnym,
- zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Pakosławice,
- zamieszczeniu w dwóch serwisach internetowych o tematyce związanej z zakresem działania instytucji kultury.
§ 3
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, a jego przewidywany termin zakończenia do dnia 1 czerwca 2022 roku
§ 4
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego, o którym mowa w § 1 powołuje się Komisję konkursową w następującym składzie:
- Andrzej Rosa – Sekretarz Gminy- Przewodniczący Komisji;
- Katarzyna Muszyńska - Zastępca Przewodniczącego Komisji;
- Grzegorz Mazurkiewicz - członek Komisji;
- Kazimierz Wołoszczak - członek Komisji.
§ 5
Szczegółowy tryb pracy Komisji oraz zasady przeprowadzania konkursu określa załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 6
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy Pakosławice.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
/-/ Adam Raczyński
Załącznik nr 1
OGŁOSZENIE
o konkursie na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach
Wymiar etatu: pełny wymiar etatu
Zatrudnienie: umowa zawarta na czas określony na 3 lata.
Nazwa i adres instytucji kultury:
Gminna Biblioteka Publiczna w Pakosławicach Pakosławice nr 38, 48- 314 Pakosławice
Wymagania niezbędne:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:
- posiada obywatelstwo polskie,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe: preferowane kierunki: kulturoznawstwo, pedagogika, filologia polska, bibliotekarstwo,
- co najmniej 5-letni udokumentowany staż pracy, w tym 3 lata w bibliotece,
- znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności instytucji kultury,
- przedstawienie autorskiego programu działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach z uwzględnieniem warunków organizacyjno-finansowych instytucji, możliwością pozyskiwania środków na działalność kulturalną,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym,
- brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość zagadnień w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych, w tym środków z programów Unii Europejskiej,
- umiejętności organizatorskie, predyspozycje do organizowania zajęć związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną,
- umiejętności w zakresie promocji i marketingu,
- umiejętności organizacji pracy i kierowania zasobami ludzkimi,
- samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność, dyspozycyjność,
- kultura osobista,
- znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji kultury, a w szczególności:
a) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194 z późn. zm.),
b) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.),
c) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.),
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- kierowanie działalnością Biblioteki, reprezentowanie Biblioteki na zewnątrz i odpowiedzialność za jej właściwe funkcjonowanie,
- opracowywanie sprawozdań opisowych, statystycznych, planu rzeczowo - finansowych
Biblioteki, - kierowanie całokształtem działalności Biblioteki w oparciu o zatwierdzony plan rzeczowo finansowy w taki sposób, aby nie dopuścić do przekroczenia limitów finansowych,
- kierowanie wszelkimi wydatkami Biblioteki, ustalanie wynagrodzenia dla pracowników
sprawowanie nadzoru nad pracą pracowników Biblioteki odpowiadanie za właściwy, dostosowany do potrzeb środowiska dobór gromadzonych materiałów bibliotecznych, - odpowiadanie za całokształt prac związanych z zakupem zbiorów, ich ewidencją
i opracowaniem, - prowadzenie księgi inwentarzowej, rejestr ubytków oraz wymaganej dokumentacji tego
działu, opracowywanie, gromadzenie zbiorów zgodnie z normami i odpowiada za stan katalogów, odpowiadanie za przeprowadzenie selekcji okresowej zbiorów i ich konserwację, przygotowywanie i prowadzenie różnego rodzaju formy pracy z czytelnikiem, udostępnia zbiory biblioteczne do domu i na miejscu.
Wymagane dokumenty:
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej)
- list motywacyjny
List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)."
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
- kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
- kopie świadectw pracy, ( poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
- oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
- kwestionariusz osobowy.
Z warunkami organizacyjno-finansowymi Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach Kandydaci mogą się zapoznać w Urzędzie Gminy Pakosławice pok. nr 8 w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Wszelkie dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata winny być własnoręcznie podpisane.
Komplet dokumentów należy składać w terminie do 20 maja 2022 r. roku do godz. 10:00 w zamkniętych kopertach na adres:
Urząd Gminy Pakosławice, Reńska Wieś 1, 48-314 Pakosławice. Koperty winny być opatrzone adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach”. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Urzędu Gminy w Pakosławicach. Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej wymienionym terminie, nie będą poddane procedurze konkursowej.
Załącznik nr 2
Szczegółowy tryb pracy Komisji oraz zasady przeprowadzania konkursu
§ 1.
Regulamin określa szczegółowy tryb pracy komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia konkursu na kandydata na stanowisko Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach.
§ 2.
1.Do zadań komisji należy:
1) określenie kryteriów oceny przydatności kandydata;
2) przeprowadzenie postępowania konkursowego;
3) sporządzenie protokołów z posiedzeń komisji;
4) przekazanie Wójtowi Gminy Pakosławice wyników konkursu wraz z jego dokumentacją.
2. W ramach postępowania konkursowego, komisja:
1) ustala spełnienie warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie;
2) przeprowadza rozmowę z kandydatem.
§ 3.
1. Pracami Komisji konkursowej kieruje Przewodniczący Komisji. W przypadku nieobecności Przewodniczącego, pracą Komisji kieruje wyznaczony przez niego zastępca.
2. Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji, powiadamiając członków komisji o miejscu i terminie ich odbycia drogą telefoniczną.
3. Komisja prowadzi konkurs, jeżeli w posiedzeniu bierze udział co najmniej 3 członków komisji.
4. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności Przewodniczącego lub wyznaczonego przez niego zastępcy.
§ 4.
1.Komisja rozpoczyna postępowanie konkursowe od sprawdzenia, czy wymagane dokumenty złożone zostały w terminie i są kompletne, oraz czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia warunki przystąpienia do konkursu określone w ogłoszeniu o konkursie.
2. Wnioski o przystąpienie do konkursu podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego w przypadkach, gdy:
1) wniosek został złożony po terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, lub do wniosku nie dołączono wszystkich wskazanych w ogłoszeniu o konkursie dokumentów,
2) po ustaleniu, że kandydat nie spełnił pozostałych wymagań formalnych i warunków przystąpienia do konkursu określonych w ogłoszeniu o konkursie.
3. Komisja dopuszcza lub nie dopuszcza poszczególnych kandydatów do dalszego udziału w konkursie. O dopuszczeniu lub niedopuszczeniu kandydatów do dalszego uczestnictwa w konkursie, komisja niezwłocznie powiadamia zainteresowanych na stronie internetowej BIP Urzędu Gminy.
§ 5.
1.Po wyłonieniu kandydatów dopuszczonych do dalszego udziału w konkursie, Komisja:
1) określa szczegółowe kryteria, którymi będzie się kierować przy ocenie przydatności kandydatów;
2) zapoznaje się z kwalifikacjami i osiągnięciami każdego z kandydatów;
3) ustala kolejność rozmów z kandydatami.
2. Członek Komisji wyznaczony przez Przewodniczącego zaprasza kandydata na rozmowę kwalifikacyjną informując go drogą telefoniczną o terminie i miejscu posiedzenia komisji.
3. Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana przez Komisję obejmuje:
a) wysłuchanie odpowiedzi na zadane kandydatowi pytania,
b) dyskusję i wymianę poglądów z kandydatem na wybrany temat związany z działalnością biblioteczną.
§ 6.
Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych z każdym z kandydatów według ustalonej kolejności, Komisja dokonuje wyboru kandydata na Dyrektora Gminnej Biblioteki Publicznej w Pakosławicach, w głosowaniu jawnym, według następujących zasad:
1) każdy z członków Komisji dysponuje tylko jednym głosem;
2) do uzyskania rekomendacji komisji na dyrektora potrzebna jest zwykła większość głosów członków Komisji biorących udział w głosowaniu;
3) jeżeli pierwsza tura głosowania nie wyłoni kandydata, przeprowadza się drugą turę głosowania, do której przystępuje maksymalnie trzech kandydatów, którzy otrzymali największą liczbę głosów, głosowanie następuje jak w pkt 1 i 2, z zastrzeżeniem pkt 4;
4) jeżeli do dalszego udziału w konkursie został dopuszczony jeden kandydat i nie uzyskał on wymaganej większości głosów w głosowaniu, o którym mowa w pkt 2, drugiego głosowania nie przeprowadza się;
5) jeżeli w pierwszej turze głosowania kilku kandydatów uzyska rekomendację komisji otrzymując tę samą liczbę głosów, przeprowadza się drugą turę głosowania, głosowanie następuje jak w pkt 1 i 2;
6) Komisja przekazuje Wójtowi szczegółową informację o:
a) wyłonionym kandydacie i liczbie uzyskanych przez niego głosów;
b) liczbie głosów uzyskanych przez kandydatów:
- w pierwszej turze głosowania, w przypadku, gdy do dalszego udziału w konkursie zostanie dopuszczony jeden kandydat, który nie uzyska rekomendacji Komisji,
- w drugiej turze głosowania, w przypadku, gdy nie zostanie wyłoniony w niej kandydat na dyrektora Biblioteki,
- w drugiej turze głosowania, w przypadku, gdy zostanie w niej wyłonionych co najmniej dwóch kandydatów, którzy uzyskają tę samą liczbę głosów, wraz z całą dokumentacją konkursu, w tym protokołami z posiedzeń.
§ 7
Z prac Komisji i przebiegu głosowania sporządza się protokół, który bezpośrednio po zakończeniu prac podpisują wszyscy jej członkowie. Do protokołu dołącza się dokument określający kryteria przydatności kandydata. Protokół zawiera informacje o przebiegu obrad i podjętych ustaleniach.
Protokół jest jawny.
§ 8.
1. Po przekazaniu Wójtowi Gminy Pakosławice wyników konkursu wraz z jego dokumentacją, Komisja kończy działalność.
2. Przekazanie, o którym mowa w ust. 1, następuje niezwłocznie po zakończeniu konkursu.
Zarządzenie wraz z załącznikami.pdf
KWESTIONARIUSZ OSOBOWY DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE.docx
Wersja XML